מחשש לעינויים בשב"כ: עתירה נגד האיסור של מפגש העצור עם עו"ד

אריאל שרפר No Comments on מחשש לעינויים בשב"כ: עתירה נגד האיסור של מפגש העצור עם עו"ד
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השב"כ מול הקטינים. הערב (ראשון) הוגשה עתירה לבית המשפט המחוזי-מרכז שבלוד. בעתירה התבקש בית המשפט לבטל את צו איסור המפגש שהוציאו בשב"כ לאחד מהקטינים שנעצרו היום בשומרון. בית המשפט ידון בעתירה מחר בשעה 08:30 בבוקר.

בעתירה נכתב כי: "זכות ההיוועצות עם עו"ד הינה זכות יסוד חוקתית והפגיעה בה היא חריג שבחריג ושמורה למקרים בודדים בהם לפנינו "פצצה מתקתקת", כאשר בהתאם להדלפות השב"כ לכלי התקשורת, המדובר בחקירה של אירוע מלפני מספר לא מבוטל של שבועות, ולא מדובר באירוע 'פצצה מתקתקת'.

עוד נכתב כי: "בעניין זה נפנה להגדרת כב' השופט שוהם בעניין בבג"ץ 5722/12 אבו גוש נ' היועץ המשפטי לממשלה ולפיה מצב 'פצצה מתקתקת' הוא מצב בו: "נחקר המחזיק באופן בלעדי במידע שיאפשר לנטרל פצצה" – תנאי שאין ספק שהוא כלל לא מתקיים בענייננו".

בעתירה מזכיר עו"ד בן גביר את תחקיר 'עובדה' שנחשף ביום חמישי וכותב כי: "זה המקום לציין, כי רק ביום חמישי האחרון חשפה התכנית 'עובדה' הקלטות מתא המעצר של קטין שנעצר בפרשת 'דומא' לפני כשלוש שנים ונחקר בחשד לעבירות רכוש. בהקלטות נשמעים מדובבים שוטרים שמפעילים על הקטין לחצים קשים, מאיימים עליו, מכניסים אותו לשירותים ולוקחים ממנו אוכל.

כל זאת במשך ימים ארוכים וכשהוא מנוע מפגש עם עורך דין ובנסיבות אלו, כשהחוקרים ואנשי המשטרה דאז הם בדיוק אותם חוקרים ואנשי המשטרה כאן, עולה חשש ממשי כי בחסות צו איסור מפגש עם עורך דין שהוצא לעורר יופעל על העורר לחץ בלתי כשר והוא יאוים עד שייאות למסור הודאת שווא".

עו"ד איתמר בן גביר פרקליטו של הקטין מסר הערב כי: "אחרי שבית המשפט קבע רק לאחרונה שבניגוד להצהרות של בנט ושקד נגד הנחקרים בפרשת 'דומא' הופעלו עינויים קשים עולה חשש ממשי שבשירות הביטחון הכללי ייענו גם את הקטינים שנחקרים כעת ואנו נבקש מבית המשפט לבטל את הצו על מנת שגורם בלתי תלוי יוכל לפקח על החקירה".



0 תגובות